Cape of Good Hope and Pinguins of Boulders Beach

11 augustus 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Zondag 11-8-2019, 8:47PM. A Sunflower Stop Backpackers, Kaapstad, Zuid-Afrika.

Vandaag was de eerste echte vakantiedag. Gisteren zijn we veilig aangekomen in Kaapstad, hebben we onze huurauto (een Toyota Yaris) opgehaald en zijn we gaan incheken bij ons eerst hostel (A Sunflower Stop Backpackers). Maar we waren zo moe van de reis dat we alleen maar geslapen hebben en wat zijn gaan eten.

Dus na een nachtje heerlijk slapen zijn we vandaag de vakantie gelijk goed begonnen met een road tripje naar Kaap de Goede Hoop. Op de heenweg zijn we nog gestopt bij 2 prachtige uitkijkpunten in Kaapstad. De eerste was 'The Rock' en de tweede was 'Beta Beach'. Daarna vervolgden we onze weg langs de Chapman's Peak Drive, een tolweg dwars door de bergen met een paar mooie uitkijkpunten (waar we dus uiteraard ook 1 keer gestopt zijn). Na ongeveer 2,5 uur kwamen we aan bij Kaap de Goede Hoop, waar we een hike tocht gemaakt hebben naar boven op de berg, weer met prachtig uitzicht!!

Op de terugweg zijn we langs Boulders Beach gereden, waar een kolonie wilde Zwartvoetpinguïns (Spheniscus demersus) leeft. Dit was voor mij persoonlijk het hoogtepunt van de dag. Om deze kleine, schattige, rare vogels in het wild te zien in plaats van in de dierentuin is gewoon een bijzonder gevoel. En daarnaast waren er ook nog eens kuikens! (Die zijn dubbel zo schattig.)

Ik heb een paar hele mooie fotos kunnen maken. Deze kunnen jullie bekijken op het tabblad met foto's en op mijn Instagram komen de komende weken ook nog veel foto's te staan nauurlijk. Hier alvast een schattig voorproefje:

Pinguin Chicks

1. Jolanda:
    Mooie foto's Sam, zie veel bekende dingen 😊
  2. Leen elich van bokstel:
    11 augustus 2019
    Zo je kon wel dicht bij komen zag ik op de fotos prachtig hoor zo in het echt idd heel wat anders dan in de zoo
  3. Leo Lagendijk:
    11 augustus 2019
    Leuk hè Boulders Beach met die pinguins :-) ook Kaap de goede Hoop. Ga ook de Tafelberg op als het helder weer is en naar Robbeneiland.
  4. Frans:
    12 augustus 2019
    Prachtige omgeving daar, Houtbaai is ook een aanrader. Gefeliciteerd met Niels verjaardag.
  5. Eddie:
    Fijne verjaardag samen