Naam:
Foto’s:
406
Video’s:

Over mijn reis

Voor mijn opleiding HBO Toegepaste Biologie aan de HAS Hogeschool in Den Bosch ga ik in het 3e leerjaar op stage in het buitenland. Ik heb gekozen om naar Zuid Afrika te gaan en ik zal mijn stage lopen bij Lajuma Research Centre. Dit is een onderzoekscentrum dat veldwerkmogelijkheden biedt voor studenten, vrijwilligers en onderzoeksteams van over de hele wereld. Tijdens mijn stage zal ik meewerken in het 'Reptile Diversity and Distribution Project', waarbij ik onderzoek ga doen naar reptielen die leven in het Soutpansberg gebied, waar Lajuma gevestigd is.

Je kunt meer lezen over mijn stagebedrijf op de website: http://www.lajuma.com/makhado-research.php

Ik start mijn stage op 2 september 2019, direct na de zomervakantie. Dit is dus een mooie kans om daar aan voorafgaand Zuid Afrika te verkennen. Dit ga ik doen samen met mijn vriend Niels: We gaan bijna een maand eerder weg, namelijk op 8 augustus. We zullen een rondreis maken en de mooiste plekken van het land af gaan. We beginnen in het zuiden en komen langs Kaapstad, Hermanus, Mosselbaai en Port Elizabeth. Vanuit Port Elizabeth nemen we een binnenlandse vlucht naar Johannesburg, waar we opgehaald worden voor een 4-daagse safari in het Kruger National Park. Na de safari vervolgen we onze reis langs Pretoria, Moremela Village (gelegen bij de Blyde River Canyon) en we eindigen bij mijn stagebedrijf, helemaal in het noorden van Zuid Afrika. Daar zullen onze wegen zich splitsen en gaat Niels terug naar Nederland. En ik zal achter blijven tot 18 december 2019 om de mooiste stage te gaan lopen die ik me maar kan bedenken!

Ik heb er super veel zin in. Ben je nieuwsgierig geworden en wil je mijn verhalen, foto's en video's volgen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst en je krijgt automatisch een mailtje zodra ik iets post!

Bezochte landen

Ik heb 7 landen (3%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Verenigde Arabische Emiraten, Zuid-Afrika.