'It simply isn't an Aventure worth telling if there aren't any Dragons'

9 augustus 2019 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Vrijdag 9-8-2019, 8:45PM. Dubai, Ver. Arab. Emiraten.

Rond deze tijd hadden we al in Kaapstad moeten zijn, maar soms lopen dingen niet zo als gepland: Gisteren avond zijn we naar Schiphol vertrokken. Alles ging prima:  We waren op tijd, de bagage was ingechecked, we waren door de controle heen en hadden een hapje gegeten. Toen we bij onze boarding gate zaten te wachten op het vliegtuig kregen we echter te horen dat onze vlucht (EK-150) vertraagd was met 1,5 uur.

Gelukkig vliegen we met Emirates en kregen we goede informatie, en zelfs een waardebon van  €15 pp om wat te halen in de restaurantjes op de luchthaven. En om wat tijd te doden zijn we maar een heerlijke smoothie en een bakje fruit gaan kopen, en wat flesjes water voor onderweg. Maar eenmaal terug gekomen bij de gate bleek dat de vlucht nog langer vertraagd was. Hij zou pas om 23:45 vertrekken, in plaats van 21:50. Lang verhaal kort: Om 23:45 moest iedereen nog baorden en ik denk dat we pas rond 00:30 klaar waren om op te stijgen. Na een lange, oncomfortabele, slapeloze vlucht van 6 uur (met ook nog eens een huilend kind in de stoel achter je) kwamen we vanmorgen vroeg om 8:55 aan in Dubai en zagen we (10 min. later) om 9:05 het vliegtuig naar Kaapstad voor onze neus opstijgen.

Onze nieuwe vlucht (EK-772) vertrekt echter pas vannacht om 3:50. Daarom zijn we vanuit de luchthaven met een shuttle naar een hotel gebracht, waar we direct mochten aanschuiven aan het ontbijt. Na het ontbijt ben ik in de hotelkamer eerst een uur in bad gaan liggen en daarna in bed gekropen, waar ik gelukkig wat slaap in heb kunnen halen. Pas rond etenstijd werden we wakker, dus we zijn op het gemak naar het restaurantje beneden in het hotel gelopen en hebben daar van een heerlijk buffet kunnen eten.

Het liep allemaal niet als gepland, maar gelukkig is alles goed geregeld. Het hotel is goed, het eten was lekker, we kregen duidelijke en voldoende informatie. Nu zitten we op de hotel kamer en wachten we tot we vanavond rond 1:00 gebeld worden om met de shuttle terug te gaan naar de luchthaven.

Morgen zullen we rond 12:30 aankomen in Kaapstad. Het is een dag later dag gepland, maar ze zeggen altijd dat je reis ook onderdeel van je vakantie is.  Dus we proberen gewoon te genieten, te relaxen en niet te veel te stressen. Als alles alleen maar goed zou gaan was het ook geen spannend avontuur en had ik nu ook niets om over te bloggen. Dus zo als de titel ook zegt:

"It simply isn't an Adventure worth telling if there aren't any Dragons"  - J.R.R. Tolkien

1. Selina Koolen:
    9 augustus 2019
    Wat een gedoe maar gelukkig is alles goed geregeld alsnog een fijne reis xxx
  2. Kees Pot:
    9 augustus 2019
    tja als alles altijd van leien dakje ging was het leven wel erg saai
  3. Jolanda:
    9 augustus 2019
    Kan je in ieder geval zeggen dat je ook in Dubai geweest bent. Goede reis verders.
  4. Frans:
    9 augustus 2019
    Amai, das nie.fyn, reisschema voor vakantie Zuid Afrika nu ook veranderd?
  5. Samantha Pot:
    9 augustus 2019
    Nee, gelukkig hadden we de eerste paar dagen niets op de planning, behalve Kaapstad bezichtigen. We moesten natuurlijk wel het hotel en de huurauto laten wetem dat we pas een dag later komen, maar dat was ook geen probleem
  6. Leen elich van bokstel:
    9 augustus 2019
    Ach niks aan te doen gelukkig wel een fijn hotel om te eten en uit te rusten ×××
  7. Tinie van bokstel:
    10 augustus 2019
    Dan heeft je het eerste avontuur al achter de rug.en ben je daar ook weer eens geweest.ik hoop dat het nu dan beter gaat met de rijs.grt opa en opoe 😘😘
  8. Angelique:
    11 augustus 2019