Good Bye Cape Town, Hello Hermanus

15 augustus 2019 - Hermanus, Zuid-Afrika

Donderdag 15-8-2019, 9:18PM. 403 Main Road Appartements, Hermanus, Zuid-Afrika.

Deze blog is niet heel erg uitgebeid, want de laatste paar dagen in Kaapstad waren minder spectaculair dan gehoopt:

Op de dag dat we naar de Tafelberg gingen was het super mistig, daardoor was het zicht boven op de berg letterlijk 5 meter. Als je verder dan dat uit elkaar liep, raakte je elkaar al kwijt. Dus helaas geen mooi uitzicht over Kaapstad, maar het leverde wel een paar leuke foto's op. Ook kwamen we een Dassie (Rock Hyrax, Procavia capensis) tegen! Dit is een klein zoogdier, dat op een knaagdier lijkt.

De volgende dag hadden we nog meer pech. We wilden die dag naar Robben Eiland gaan, maar kwamen er achter dat we de laatste boot van de dag net (met een uurtje) gemist hadden, en er was alleen nog plek de volgende dag (vandaag dus). Maar dat was geen optie, omdat onze route vandaag verder is gegaan, weg uit Kaapstad en richting Hermanus. Dus toen zijn we maar naar het 2 Oceans Aquarium in Kaapstad gegaan. Ook heel leuk, maar niet iets dat je in Europa niet hebt...

Maar vandaag zijn we dus aangekomen in Hermanus. De komdende 3 dagen zullen we hier verblijven in een appartementje aan 403 Main Road. Dit appartement is onderdeel van een groot huis, waar een wat oudere man woont met zijn hond Sproetjies. Een super aardige en vriendelijke man waar je een gezellig praatje mee kan maken. En zijn hond is echt geweldig. We mochten hem zelfs mee nemen toen we gingen wandelen, dus dat hebben we natuurlijk gedaan.

Tijdens de wandeling zijn we wat leuke vogeltjes tegen gekomen, dus weer wat leuke foto's gemaakt. En vlak voor we terug wilde keren naar huis zagen we in de verte een walvis!! Dat is speciaal waarvoor we in Hermanus gekomen zijn. Dit is namelijk zo'n beetje DE Walvis Hotspot van de Zuid Afrikaanse kust. Op de foto zie je alleen heel klein het puntje van zijn staart, want hij was te ver weg. Maar morgen gaan we met een boot mee Walvisspotten, dus dan hoop ik deze geweldige dieren van dicht bij te mogen zien! Ik heb er nu al zin in!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jolanda:
    16 augustus 2019
    Jammer Sam dat het zo mistig was op de tafelberg 😏 anders heb je echt een super uitzicht. Robbeneiland is leuk maar niet echt mega spannend mij viel het een beetje tegen. Hopen dat je vandaag geluk hebben met walvis spotten. En wat een schatje die hond 💕🐾
  2. Leo Lagendijk:
    Mooi hoor, geniet ervan👊
  3. Frans:
    16 augustus 2019
    Tsja Tafelberg is alles of niks, jammer want je hebt een fantastisch uitzicht over Kaapstad en omstreken. Robbeneiland is niet zo spectaculair maar je proeft daar wel de geschiedenis van de apartheid van ZA, bijzonder om te zien hoe Mandela e.a. daar leefden. Maar nu op naar de walvissen...…………….. spannend. Succes
  4. Tinie van bokstel:
    18 augustus 2019
    jammer dat het mistig was.maar de Vakantie is nog lang.geniet er maar lekker van. En groetjes aan niels..trauwes mooi foto,s heeft je al gemaakt. xxx